Ebusco wint prestigieuze Automotive Brand Contest met zijn Ebusco 3.0

Datum
Geplaatst door

Ebusco wint de prestigieuze en internationaal bekende Automotive Brand Contest. Ebusco is de winnaar in de categorie bedrijfsvoertuigen. Andere winnaars in deze competitie zijn merken als Porsche, Bentley en Volkswagen.

Ebusco is erg trots om beloond te worden met de enige neutrale, internationale ontwerpwedstrijd voor automerken die is uitgegroeid tot een belangrijk wereldwijd evenement in de sector.
De jury van de German Design Council was erg onder de indruk van de overweldigend succesvolle lancering van deze echte game-changer eind vorig jaar, samen met het uitstekende ontwerp van deze composiete bus.

Over de Ebusco 3.0 composiete elektrische bus
Ebusco heeft een echte innovatieve gamechanger ontwikkeld in de elektrische busindustrie. De Ebusco 3.0 is een composiete bus met een gewichtsbesparing van 33% (!) en een actieradius tot 500 km met één lading. Met deze nieuwe ontwikkeling concurreert Ebusco met dieselbussen, maar dan zonder uitstoot en hoge brandstofkosten, maar met veel meer comfort, betere veiligheid en meer ruimte voor passagiers. Direct na deze lancering overtrof de merknaam en reputatie van Ebusco de wereldwijde verwachtingen. Ebusco ontwikkelde deze innovatieve, volledig elektrische bus met een multifunctioneel team van deskundigen, die hun sporen hebben verdiend op het gebied van lucht- en ruimtevaart, auto-industrie en elektronica, met een grote focus op composietonderdelen. Het exterieur en interieur van de bus zijn ontworpen door KesselsGranger DesignWorks.
De eerste 2 Ebusco 3.0-bussen rijden eind dit jaar in München (Duitsland), en vanaf 2021 zullen er in Europa nog ongeveer 50 volgen.

Ebusco 3.0 drivers seat
Ebusco 3.0’s chauffeursstoel

Over de wedstrijd
De Automotive Brand Contest is de enige internationale ontwerpwedstrijd voor automerken en is uitgegroeid tot het belangrijkste evenement in de sector. Met de wedstrijd eert de German Design Council uitstekend product- en communicatieontwerp en vestigt de aandacht op het fundamentele belang van merk en merkdesign in de auto-industrie.

De prijzen
Er worden prijzen uitgereikt in 13 wedstrijdcategorieën en vier speciale categorieën. De categorieën bestrijken het volledige ontwerpspectrum en variëren van voertuigontwerp en -concepten via merkontwerp en multimedia-netwerken tot campagnes en evenementen. Ebusco is de winnaar in de categorie Bedrijfsvoertuigen.

De jury
De interdisciplinaire jury bestaat uit vertegenwoordigers van media, design- en merkcommunicatiesectoren en universiteiten. Inzendingen worden beoordeeld op basis van de criteria van algemeen concept / merkpasvorm, productesthetiek en functionaliteit. Bij de indiening moet rekening worden gehouden met aspecten als levensduur en duurzaamheid. Factoren als ontwerpkwaliteit en de mate van innovatie in merkdesign krijgen ook een beslissend gewicht in het beoordelingsproces.

German Design Council – de organisator
De German Design Council is een van ’s werelds toonaangevende kenniscentra op het gebied van communicatie en kennisoverdracht binnen design, innovatie en branding. Meer dan 320 organisaties zijn momenteel stichtende leden. De German Design Council werd in 1953 opgericht als een initiatief van het Duitse federale parlement om de Duitse competentie op het gebied van design te versterken. De vele en gevarieerde activiteiten hebben allemaal één doel: het communiceren van blijvende verbeteringen in merkwaarde door het strategische gebruik van design.


Stuk composiet in de Ebusco 3.0

Ebusco 3.0 composite part

Deel op